Alles over ruilen & retourneren

Spijt van je aankoop? Dat kan gebeuren. De meeste artikelen kun je binnen 14 dagen retourneren, zonder opgave van reden.

Dat ligt helemaal aan het artikel dat je wenst te ruilen en aan het artikel dat je ervoor in de plaats wilt.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Alle artikelen worden met de grootst mogelijke zorg verpakt voor transport. Helaas kan een artikel toch beschadigd raken tijdens transport. Controleer daarom je aankoop goed direct na bezorging. Is een artikel beschadigd bij bezorging? Laat de bezorger een (elektronische) aantekening op de bon maken voordat je voor ontvangst tekent.
Als een artikel niet naar behoren werkt of kapot is, neem dan contact op met onze klantenservice, dan lossen we het samen op. Ben je er niet zeker van of het defect onder de garantie valt, neem dan ook contact op met onze klantenservice.

Je kunt een retourmelding doen door contact op te nemen met onze klantenservice. Houd je ordernummer bij de hand of vermeld deze bij je aanvraag.

Gekocht in de winkel:
Producten gekocht in de winkel in Zevenaar of ‘s-Heerenberg of via mail kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Gekocht in de webshop en bezorgd door PostNL
Dit zijn artikelen die klein/licht genoeg zijn om verzonden te kunnen worden door PostNL. Als je een product koopt, krijg je 14 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden, dan kun je de artikelen aanmelden bij ons via de klantenservice.

– Nadat je hebt aangegeven een artikel te willen retourneren, moet je het binnen 14 dagen versturen of terug komen brengen naar 1 van onze winkels in Zevenaar of ‘s-Heerenberg. (Zorg ervoor dat je de orderbevestiging bij je hebt).
– Artikelen die speciaal voor jou op maat/kleur gemaakt of aangepast zijn, kun je niet retourneren of ruilen als je spijt hebt van je aankoop.
– Het artikel moeten ongebruikt, onbeschadigd, in originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zitten.
– Artikelen die je zelf in elkaar gezet hebt, kunnen we alleen retour nemen als deze weer uit elkaar is gehaald.
– Alle materialen en onderdelen moeten compleet aangeleverd worden in (voor zover mogelijk) de originele verpakkingen. Zorg dat de artikelen goed zijn beschermd tegen eventuele transportschade. Dus een stevige omdoos om de originele verpakking is een must.
– Verzend je de artikelen? Lever het pakket dan in bij een PostNL-pakketpunt bijvoorbeeld. De verzendkosten zijn voor je eigen rekening.
– Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij, Livinn zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.

– Na ontvangst van het artikel wordt deze beoordeeld of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. We kunnen een deel van de aankoopsom inhouden als de geretourneerde artikelen minder waard zijn geworden door beschadiging of ontbrekende onderdelen en dus ook niet meer voor de originele prijs verkocht kunnen worden. Na goedkeuring gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storen.
– Als je al je artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de eventueel gemaakte verzendkosten terug, de kosten voor retourzendingen zijn voor je eigen rekening.

Gekocht in de webshop en bezorgd door onze bezorgers
Als je een product koopt dat niet door PostNL bezorgt kan worden vanwege de grootte of het gewicht dan bezorgen wij die zelf.
Je krijgt dan ook 14 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden, dan kun je een ophaalafspraak maken via de klantenservice. De kosten van deze retourhaling kunnen echter wel oplopen tot € 150,-.

– Artikelen die speciaal voor jou op maat/kleur gemaakt of aangepast zijn, kun je niet retourneren of ruilen als je spijt hebt van je aankoop.
– Het artikel moeten ongebruikt, onbeschadigd, in originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zitten.
– Artikelen die je zelf in elkaar gezet hebt, kunnen we alleen retour nemen als deze weer uit elkaar is gehaald.
– Alle materialen en onderdelen moeten compleet aangeleverd worden in (voor zover mogelijk) de originele verpakkingen. Zorg dat de artikelen goed zijn beschermd tegen eventuele transportschade. Dus een stevige omdoos om de originele verpakking is een must.
– Zet het pakket/artikel klaar voor onze bezorgers/afhalers om deze snel en makkelijk af te kunnen halen.

– Na ontvangst van het artikel wordt deze beoordeeld of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. We kunnen een deel van de aankoopsom inhouden als de geretourneerde artikelen minder waard zijn geworden door beschadiging of ontbrekende onderdelen en dus ook niet meer voor de originele prijs verkocht kunnen worden. Na goedkeuring gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storen.
– Als je al je artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de eventueel gemaakte verzendkosten terug, de kosten voor retourzendingen zijn voor je eigen rekening.

Heb je het artikel online gekocht maar teruggebracht naar de winkel?
Dan betalen we je contant terug of met een overboeking naar je bankrekening.

Heb je betaald met een creditcard?
Dan doen we een overboeking naar je creditcard.

Heb je betaald met een achteraf betaalmethode zoals Riverty, IN3 of Spraypay?
Dan stoppen wij deze betaling of passen het te betalen bedrag aan. Je ontvang van hun dan verdere informatie omtrent de betaling.

Wij doen onze uiterste best om de terugbetaling binnen 5 werkdagen te voldoen. Hooguit zal dit 14 werkdagen duren. En deze termijn gaat in op de dag dat wij de retournering hebben ontvangen.
Retourneer je de complete bestelling? Dan ontvang je ook de eventueel betaalde verzendkosten terug. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

We houden je op de hoogte per telefoon en/of e-mail. Maar je kunt zelf ook contact opnemen met onze klantenservice.

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. We betalen binnen 5 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 14 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met de klantenservice.